A   A       A   Sortida 2013 BILBAO – OVIEDO  - AVILÉS-   FERROL- CAMINO INGLÈS

30.06.2013 etapa 1a. Bilbao-Colindres-gama

Sortim a les 7:30 des de l'estació de FFCC  de Bilbao. Dinem a Baracaldo i prenem el bicegorri, la platja, les escales i la costa pujant on ens aturarem per fer un birreta. Decidim dormir a Colindres, però estan fumigant l'alberg i continuem fins a Gama.

Desnivell positiu, total 1096 m, distància 82 km. Triguem 6 h. arrodonides, mitjana 13,8 km/h.

01.07.13 tram 2a. Gama-Santillana del mar

Sortim de l' Alberg de Gama a les 7: 20, esmorzem al primer bar que trobem. Intentem agafar carreteres o camins que van seguint la costa.  Arribem a Santander en vaixell.  En Manel ha de reparar la seva bicicleta, visitem la Catedral i seguim camí . El riu Somo el traspassem sobre el pont de FFCC  i d’aquesta manera ens estalviem uns quants quilòmetres. Arribem a Santillana de Mar  per carretera. Dormim en una casa rural, no hi havia alberg.

Desnivell acumulat de 949 m, triguem 5h 19’ a fer els 70 km amb una mitja de 13,1 km/h.

02.07.13 etapa 3a. Santillana - Llanes

Sortim de Santillana a les 7:08 amb la boira, que diposita petites gotetes. A uns 6 km fem l'esmorzar. Hem tingut molta carretera avui. Arribem a Llanes a les 13:30, l'alberg ple, ens allotgem a la pensió Iberia, 10 euros, bé. Dinem al Restaurant Canene, bé! A la nit en Joan ho passa malament, millor dit tots dormim poc... té infecció d'orina.

Desnivell acumulat de 717 m, triguem 4h 37’ a fer els 70 km.

03.07.13 Llanes – etapa 4a. S. Salvador de Valdediós.

Sortim de Llanes a les 8:00, avui fem molta carretera. Arribem a S. Salvador a les  15:05. S. Salvador és un conjunt cistercenc ben conservat, ja no queden monjos.  Fem una visita guiada al monestir.

Desnivell positiu total 1081 m, triguem 5h 45’ a fer els 84 km, amb una mitjana de 16,2 km/h.

04.07.13 – etapa 5a. S. Salvador-Oviedo

Tornem a sortir al voltant de les 8 del matí, arribem a Oviedo a les 11:15. Oviedo, és un lloc molt tranquil i agradable,  s’ha de visitar amb calma.

Desnivell positiu acumulat 433 m, etapa curta, 36 km que fem en  2h 15’, fem una mitjana de 16,2 km/h.

05.07.13 – etapa 6a. Oviedo-Soto de Luiña

Sortim d'Oviedo a les 8:15 h, esmorzats i sense problemes arribem a Avilés que travessem sense dificultats. Tornem a fer generalment carreteres que, de vegades, alternem amb el Camino.  L'alberg a Soto, gran, no tenim problemes d'allotjament. Dia amb cel variable i poc sol.

Desnivell acumulat total 926m, triguem 5h 5’ en fer 70 km. Fem una mitjana de 13,7 km/h.

06.07.13-Stage 7a. Soto de Luiña – Ribadeo.

Sortim de Soto a les 7:20 del matí, sortim esmorzats, per carretera, passem per Luarca, Navia, Figueras,... etc., a les 15:10 arribem a Ribadeo acompanyats d'una nova col·lega que fa el  Camí, la Zoe.  Dinem i la resta de la tarda visitem la ciutat. L'alberg està gairebé complet.

Triguem 6h 03’ a fer els 93 km de l’etapa, amb una mitjana de 15,5 km/h. L'ascens total és de 1110 m.

07.07.13 – etapa 8a. Ribadeo-Burela

Sortim una mica tard, a quarts de 9 després d'esmorzar uns xurros boníssims. Els cinc ens dirigim a visitar la famosa platja de les catedrals, marea baixa a les  10:20. Deixem las bicis i caminem per ella, veritablement és molt maca. Zoe ens deixa, vol fer el Camí clàssic. Arribem a Burela a les 12:48 h. i ens allotgem a l'Hotel Palacio de Cristal, bé, i mengem una bona paella. Visita al poble.

Pugem un total de 506 m. i triguem  3h 28’h per fer els 46 km, la mitjana és de 14 km/h.

08.07.13 – etapa 9a. Burela-Cuiña

Sortim de Burela a les 7:30. Gran part del camí el fem per carretera, bona pujada a l'ermita de la mare de Déu de l'Esperança. El Camí va  pujant i baixant contínuament.  Dinem, arribem a Cuiña al voltant de les cinc de la tarda.

Fem un ascens total de 1261 m, triguem 4h15’ a fer els 50 km de l'etapa amb una mitjana de 13,4 km/h.

09.07.13 – etapa 10a. Cuiña- Ponte Deume

Sortim a les 7:48. En principi agafem el  Camí, de passada visitem uns enormes penya-segats de la costa (Rías Altas). El camí, é difícil i estret, tornem a agafar la carretera, recomanat.  Passem per S. Andrés de Teixidó i visitem l'església.  Dia calorós. En Manel, en Jordi i en Joan van a visitar el cap de la Estaca de Bares, jo, continuo sol  fins a Ponte Deume  una vegada passat  Puerto Marín. Quan arribem a Ponte Deume  l'alberg està tancat, no obren fins a les 18 h. L'alberg està fatal, els lavabos no funcionàvem , les dutxes un desastre i els desguassos d’aigües brutes  no anaven, ja podeu imaginar el panorama. Volíem denunciar a l'Ajuntament el seu estat , però tot estava tancat. Espero que ara ja estigui solucionat.

L'ascensió total és de 1451m, i triguem 6h 15' a fer els 82 km de l'escenari, la mitjana és de 13,1 km/h.

10.07.13-etapa 11. Pont Deume - Bruma

Sortim cap  a les 8:15, esmorzats, agafem la carretera a Betanzos, i en alguns moments el Camí, ara ja estem al Camí Anglès. A Betanzos, agafem el Camino cap a Bruma. El camí és sinuós i estret, amb moltes pedres,  no molt adequat per a bicicletes, però baixem de  la bici quan convé,  cal superar les dificultats, sobretot són dificultosos els últims 12 o 13 km. El dia és assolellat i calent.

Triguem 4h 32’ hores a fer els 48 km de l'etapa, l'ascens total és de 1238 m i aconseguim una mitjana de 10,4 km/h.

11.07.13 – etapa 12a. Mist - Sisgueiro

Sortim  a les 8:20 del matí, esmorzats. Al llarg del camí trobem caminants, ens parem  a xerrar amb ells, els acompanyem durant una estona caminant. El camí no té molta dificultat, les pujades són còmodes. Imma i Maria, satisfetes amb la nostra companyia ens expliquen la seva aventura del Camí.

L'ascens total és de  336m, cobrim els 25 km en 2h 23’ incloent la caminada que és d’una durada d'una hora.

12.07.13-etapa 13a. Sisgueiro – Santiago de Compostel·la.

Sortim de Sisgueiro a les 8:20 i arribem a Santiago a les 10:30h. Així que hem trigat  1h 50’ per fer els 19,2 km de Camí, que ens separaven de Santiago.

En total,  des de Bilbao a Santiago hem fet 771 km.